Monday, December 19, 2011

Teguran itu Membunuh

teguran seorang kwn kepada manusia yg alpa mcm eqa T_T




Jika kamu memilih seseorang kerana rupa
cermin dahulu rupa kamu

Jika kamu memilih seseorang kerana ilmunya
periksa dahulu tinggi nilai ilmu kamu

Jika kamu memilih seseorang kerana akhlaknya
bandingkan pula dengan akhlak kamu

Jika kamu memilih seseorang kerana agamanya
pastikan agama kamu terjaga

Jika kamu inginkan yg terbaik 
lakukan yg terbaik bg diri kamu dahulu

Jangan kamu mengharapkan yg terbaik
tapi kamu hanya memberi sekadar sahaja

Sebelum menilau orang lain
perbaiki diri sendiri dahulu


okeh ! memang aku admit aku terlalu memilih sehinggakan segala kata-kata aku mengecilkan hati kau . tp sesungguhnya teguran kau semalam seakan menghina aku . aku sesungguhnya x bisa terima penghinaan itu. sekian, terima kasih



kotak hati berkata : 'nothing is happen last nite'



No comments:

Post a Comment