Thursday, August 29, 2013

Jaga-Jaga, Begitu Emotional


Makin nak dekat majlis makin emotional pulak. kena tegur sikit merajuk, kena tinggi suara sikit menangis, kecik hati. tapi sebenarnya mlm td mmg dh tahap hilang sabar & x tahan dengan perangai si sapik ni.




xnk cite pepanjang psl sapik kt entry ni. mbuang masa saja. tp begitulah. kadang-kadang manusia ni x sedar, kata-kata yg t'keluar daripada mulut sebenarnya menyakitkan hati orang lain tanpa sedar. sehinggalah org yg berkecil hati itu meluahkan segalanya, barulah dia sedar kata-kata yg diajukan adalah salah n menyakitkan hati org lain sama sekali


Tidak kita akui, kita xbisa menjadi seorang yg sempurna. memang sering dikelilingi kekurangan diri yg kadangkala kita tidak sedar bahawa diri ini sebenarnya mempunyai 1001 kekurangan berbanding dengan orang lain. apa yang harus kita lakukan adalah kita seharusnya kne senantiasa sedar apa yg berlaku di sekeliling kita


Rajuknya hati seorang perempuan lagi-lagi perempuan jenis yg makan dalam adalah amat susah untuk dikawal. letusnya gunung berapi setelah sekian lama dipendam akan api kemarahannya adalah lebih teruk berbanding dgn ketebalan jerebu yg turun tiap kali menjatuhi bumi hijau di pagi hari.


Bersamalah kita menjaga hati masing-masing, demi kebaikan kita hidup bermasyarakat. Jika punyai sifat yg t'lalu tidak ambil kisah perasaan orang lain manakala hanya mementingkan diri sendiri, mohon ubah dan buanglah sifat itu.









 #End



No comments:

Post a Comment