Thursday, August 7, 2014

Di Mana Hati?


Sering aku persoal, mengapa & kenapa aku di sini? Ini periuk nasi aku, tempat di mana aku mencari sesuap nasi. Tapi kenapa? aku x pernah rasa keseronokkan walaupun ditawarkan gaji yg cukup mbuatkan penerimanya senang hati tanpa perlu memikirkan kesempitan. Mengapa ya? aku masih lg tercari-cari apa yg sebenarnya aku inginkan.


Aku x mahu lg menabur bakti di sini, hati aku telah lama pergi meninggalkan perasaannya di sini. Tapi aku perlu juga memikirkan tentang kehidupan aku. Lagi-lagi setelah memiliki keluarga. Bermcm perkara aku perlu fikirkan. Aku x boleh lg fikirkan tentang diri sendiri. Tapi semua benda ni membuatkan aku x ikhlas untuk mencari rezeki. Kerana aku merasa terpaksa atas apa yg aku lakukan

Bilakah semua ini berakhir?

Bilakah aku akan temui kepuasan dlm pekerjaan yg aku lakukan?

Bilakah semua ini akan aku temui?

Hanya Allah sahaja mampu menjawabnya. Apa yg termampu, aku just "go with the flow" even sukar, susah.




No comments:

Post a Comment