Thursday, October 2, 2014

Luahan Hati Si Penulis Keperluan



Apa lagi yg diinginkan?
Adakah masih tidak cukup untuk membuktikan segala titik peluh aku selama ini berhempas pulas demi syarikat, seakan tidak dipandang, lantas mengangkat pengorbanan org lain.
Manis tatkala berhadapan, racun bila mula menjauhi
Itulah permainan sebuah pihak, berkeinginan memperkotakkatikkan golongan bawahan

Aku x minta disangjung. aku juga x minta untuk dipuji. aku cuma mengharapkan kau hargai apa yg telah aku korbankan. Masa, Perasaan, Family, Kesihatan, Maruah telah aku gadaikan semata untuk menjaga nama baik kamu.
Balasan apa yg aku dapat?

Bisikan perasaan, hanya aku bisa jd pendegar yg baik. tidak ada seseorang pn boleh menilai, membaca apa sebenarnya isi hati aku.

Jika dulu, aku membuat keputusan untuk menggundurkan diri, tapi ku batalkan niatku, kerana kewangan. bermain dgn kerisauan tatkala kewangan perlu dikukuhkan. tapi apa kesannya? selama bertahun aku berperang dgn kesakitan jiwa, kehilangan kemesraan.

Kini, ku memutuskan untuk meninggalkan. tetapi tetap ada yg menghalang. tetap juga kewangan. dan kini, bertambah dgn tanggungjawab. aku terus dihantui dgn bayang-bayang aku sendiri.



No comments:

Post a Comment