Friday, March 18, 2011

Dahulunya KAWAN adakah kini LAWAN...part 1

MAAF!
Hanya itu sahaja mampu eqa mohon kpd KAWAN eqa. yg dulunya kami pernah b'cinta + b'mesra + merindu tetapi kini, kami semakin b'jauhan.
Mungkin KAWAN itu sedikit terluka dengan kata-kata 'semburan' eqa di status fb eqa.maaf.eqa mahu KAWAN t'sebut terus m'benci eqa n m'jauhkan diri dari hidup eqa.
Andai manusia d'beri kuasa menyabut nyawanya sendiri, eqa org p'tama akan b'buat mcm tu.sbb eqa rasa t'seksa lalui hidup yg cukup kejam ni.eqa lemah..eqa x mampu nk lalui semua ini. jujur eqa cakap..eqa cemburu melihat KAWAN eqa itu sedang b'bahagia b'sama pasangan hidupnya.SEPATUTNYA eqa yg merasai kegembiraan & kebahagiaan itu b'samanya.tp.....
KAWAN itu x lalui apa yg eqa lalui skrg. KAWAN itu bahagia..gembira..tp ada KAWAN itu fikir keadaan eqa skrg? t'kapai-kapai m'cari kebagiaan hidup..t'kapai-kapai m'cari kejujuran hati manusia..ada KAWAN itu fikir? yg KAWAN itu tahu..eqa dengan hidup eqa..& dia dgn hidup dia.sebab itu eqa ckp..kalau eqa d'beri peluang untuk m'yabut nyawa eqa sendiri..dh lama eqa buat. senang..sebab bila kita dh mati..kita xkan lihat KAWAN itu lagi.
Mudahnya kita d'permainkan oleh golongan sesama manusia. hebat sungguh permainan dunia sekarang.sebelum ini..eqa bg segalanya kepada KAWAN eqa itu..asalkan dia gembira & bahagia. namun kini..apa balasan yg eqa dapat? eqa x m'harapkan apa-apa pun balasan. TETAPI sekurang-kurangnya belajar untuk m'hargai kawan.itu sudah cukup m'buatkan hati kita sbg kawan gembira & x sakit hati.
Setiap malam, air matalah peneman waktu tidur eqa. namun, ada pernah KAWAN itu tahu? tidak..tidak sama sekali. jika jawapannya ya..mesti KAWAN t'sebut msg @ call eqa tanya khabar eqa. right? so fikir-fikir la sendiri..ini hari kamu KAWAN..esok lusa..xseorang pn yg tahu.
Mungkin ini lumrah hidup manusia..yg xpernah lari dari sifat alpa + pentingkan diri dan sebagainya. TERIMA KASIH kepada KAWAN eqa itu atas 'kegembiraan' yg dia berikan kpd eqa selama ini. sekurang-kurangnya dia pernah bahagia & gembirakan eqa. entry ini bukannya untuk menyakitkan hati sesiapa tp sekadar untuk peringatan bersama. Andai t'guris..mohon maaf sekali lagi.
BELAJAR CINTAI DIRI KAMU SEADANYA SEBELUM KAMU MENCINTAI ORANG LAIN YG M'HARAP CINTA YG TULUS IKHLAS DARI HATI KAMU ITU.


KAWAN yg baik sentiasa ada untuk b'kongsi k'gembiraan b'sama
KAWAN yg baik sentiasa ada untuk b'kongsi kedukaan b'sama

KAWAN yg baik sentiasa ada untuk b'kongsi masalah b'sama

KAWAN yg baik sentiasa ada untuk b'kongsi k'susahan b'sama

No comments:

Post a Comment