Monday, June 24, 2013

Jejaka Ber-T-Shirt Merah



Jejaka ber-t-shirt merah
tanpa kelip mata aku memandang,
tanpa ragu aku merenung,
mata melirik, mata menjeling,
cukup membuat hati aku tenang dan ceria


Jejaka ber-t-shirt merah
setiap ukiran senyumanmu ku idam
setiap bait tawamu ku damba
setiap usikan gelak tawamu membuat hidupku x keruan


Jejaka ber-t-shirt merah
hati aku terpaut,
tanpa paksa, sepenuhnya rela
segala ruang kosong di hati telah dipenuhi
kasih, cinta, syg semua untukmu


Jejaka ber-t-shirt merah
cemburumu, begitu menusuk, menikam setiap penjuru hati
sakit, pedih, perit
tetapi
lagi merana jika jiwa kehilanganmu


Jejaka ber-t-shirt merah
cuba menjadikan diriku
sempurna dan seindah lautan yg tidak dicemari kekotoran
bagi persediaan menyusuri hari kebahagiaan


Jejaka ber-t-shirt merah
masa menghampiri,
kau milikku,
ku milikmu,
penuh rela, sepenuhnya tanpa paksa
hanya tuhan mengetahui
gembira, bersyukur, redha, 
 hati ini memiliki Jejaka ber-t-shirt merah





-----------------------------||------------------------------
saya sayang awak sepenuh hati sy
saya mohon,
hargailah saya
sebagaimana awak menghargai setiap pengorbanan yg awak korbankan 

apa yg saya inginkan adalah
keikhlasan awak menjaga, mencintai, menyayangi saya
sepenuh hati awak

mungkin sukar, rumit, 
tetapi hanya itu sahaja permintaan yg saya harapkan

sesungguhnya, sekali saya sayang
selamanya akan sayang
seribu kali sayang,
love you so much zulkifli, deep much

-----------------------------||------------------------------







No comments:

Post a Comment